Termen

Doelgroep

Iedereen die positieve en zorgzame interpersoonlijke communicatie wil invoeren

 

Nuttige basiskennis

Geen bijzondere voorwaarde

Deelnemers

Min. 6 deelnemers

Inhoud

Beschrijving

Hoewel de digitalisering al lang een feit is, toch blijft goede communicatie op de werkvloer van het grootste belang. Elke dag opnieuw krijg je de kans om een positieve impact te hebben op collega’s en klanten. Als jij je goed voelt op je werk dan straal je dat uit naar iedereen. Positieve emoties zijn immers aanstekelijk !

Inhoud

  • Beter communiceren
  • De eigen wijze van functioneren in een communicatiesituatie
  • Gedragingen en houdingen die het luisteren bevorderen of belemmeren
  • Het decoderen van de taal van emoties en hun nut
  • Vragen stellen en herformuleren, actief luisteren
  • Feedback geven en ontvangen
  • Tekenen van erkenning geven en ontvangen
  • Actieplan
    • Hoe kunt u uw communicatie en relaties met anderen optimaliseren?
    • Mijn positieve houding in het dagelijks leven

Doelen

  • Je bewust worden van de impact van je eigen communicatie
  • Het vermogen ontwikkelen om te luisteren en zich aan te passen
  • Het vermijden van wederzijdse misverstanden
  • Een verbindende en faciliterende uitwisseling opbouwen

 

Nuttige info

Methodologie

  • Individuele reflectie
  • Duo reflectie
  • Deelnemersboekje
  • Werken in subgroepen
  • Plenaire bespreking
  • Interactieve presentatie
  • Individueel actieplan

Duurtijd

1 dag

Aantal punten

Voor deze opleiding worden geen FSMA-punten toegekend

Localisatie

Op de plaats die u verkiest op voorwaarde dat er voldoende inschrijvingen zijn

Toon mijn interesse

Wij zullen contact met u opnemen zodra deze training op de agenda staat.

Terug naar catalogus

BREAKING NEWS

Cepom heeft zojuist zijn gloednieuwe LMS platform gelanceerd. (gratis digitale opleidingen)

Meer over weten ?

Contacteer ons en aboneer u op onze nieuwsbrief!

Happy New Year

Join us on Linkedin Skip