Termen

Doelgroep

  • Elke medewerker van een verzekeringskantoor.

Nuttige basiskennis

Er is geen basiskennis vereist

Deelnemers

Min. 6 deelnemers

Inhoud

Inhoud

Waarom zou u voor deze workshop kiezen ?

U constateert dat het onthaal en de telefonische en emailcommunicatie nog niet van een uniform top-kwaliteitsniveau is bij alle Medewerkers van uw Team

Inhoudelijke accenten

  • de basisprincipes van professionele verbale en non-verbale communicatie
  • hoe kan je beter inspelen op een Klant omdat je de beslissingsprocessen kent ?
  • het belang van het inzetten van de ‘5 zintuigen’
  • welke communicatievorm is optimaal in functie van de situatie ?
  • uitwisselen en inoefenen van best practices rond :
    • onthaal
    • inkomende telefoongesprekken
    • uitgaande telefoongesprekken
    • email-hygiëne
    • correct taalgebruik – te vermijden ‘prikkeldraadtaal’
  • hoe kunnen we nog beter communiceren met onze Klanten via nieuwere communicatiemethodes, zoals via het gebruik van webcam ?
  • elke workshop eindigt met de opmaak van een Persoonlijk Engagementen Plan (PEP)

Doelen

  • De positieve attitude in het commercieel gedrag significatief aanscherpen en "verankeren".
  • Uw medewerker(s) ervan overtuigen dat wij allen commercieel zijn (t.a.v. makelaar).

Nuttige info

Methodologie

  • gebaseerd op voorbeelden uit de dagelijkse praktijk van de Deelnemers en het Kantoor
  • er is tijd en ruimte voor ‘verankering’ d.m.v. oefeningen

Duurtijd

1 dag

Aantal punten

Geen punt wordt toegeschreven aan deze opleiding.

Duurtijd

1 dag

Localisatie

Op de plaats die u verkiest op voorwaarde dat er voldoende inschrijvingen zijn

Toon mijn interesse

Wij zullen contact met u opnemen zodra deze training op de agenda staat.

Terug naar catalogus

BaseCamp

Het nieuwe ŗ-la-carte-inschrijvingsformule voor de commerciŽle opleidingen van CEPOM

Lees verder