Termen

Doelgroep

Elke medewerker van een verzekeringskantoor.

Nuttige basiskennis

Er is geen basiskennis vereist

Deelnemers

Min. 6 deelnemers

Inhoud

Inhoud

Waarom zou u voor deze workshop kiezen ?

U constateert dat het onthaal en de telefonische en emailcommunicatie nog niet van een uniform top-kwaliteitsniveau is bij alle Medewerkers van uw Team

Inhoudelijke accenten

  • de basisprincipes van professionele verbale en non-verbale communicatie
  • hoe kan je beter inspelen op een klant omdat je de beslissingsprocessen kent ?
  • het belang van het inzetten van de ‘5 zintuigen’
  • welke communicatievorm is optimaal in functie van de situatie ?
  • uitwisselen en inoefenen van best practices rond :
    • onthaal
    • inkomende telefoongesprekken
    • uitgaande telefoongesprekken
    • email-hygiëne
    • correct taalgebruik – te vermijden ‘prikkeldraadtaal’
  • hoe kunnen we nog beter communiceren met onze klanten via nieuwere communicatiemethodes, zoals via het gebruik van webcam ?
  • elke workshop eindigt met de opmaak van een Persoonlijk Engagementen Plan (PEP)

Doelen

  • De relatie tussen klanten en uw kantoor versterken.
  • Oplossingsgericht denken en handelen.
  • Kwaliteitsverhoging van uw contactmomenten.
  • Kwaliteitsverhoging van het klantenbeheer.
  • Consequent klantgericht communiceren onderscheidt u van concurrentie.
  • De positieve attitude in het commercieel gedrag significatief aanscherpen en "verankeren".
  • Uw medewerker(s) ervan overtuigen dat wij allen commercieel zijn (t.a.v. makelaar).

Nuttige info

Methodologie

  • gebaseerd op voorbeelden uit de dagelijkse praktijk van de Deelnemers en het Kantoor
  • er is tijd en ruimte voor ‘verankering’ d.m.v. oefeningen

Duurtijd

1 dag

Aantal punten

Geen punt wordt toegeschreven aan deze opleiding.

Localisatie

Op de plaats die u verkiest op voorwaarde dat er voldoende inschrijvingen zijn

Toon mijn interesse

Wij zullen contact met u opnemen zodra deze training op de agenda staat.

Terug naar catalogus

COVID19

Beste bezoeker,

In het kader van de actuele context rond de Coronaproblematiek heeft Cepom, in samenspraak met de Raad van bestuur, beslist om alle klassikale opleidingen op te schorten en dit, tot minstens eind augustus.

In deze onuitgegeven omstandigheden en om zo goed mogelijk in te spelen op de behoeften en aanvragen van de medewerkers van de PC 307, heeft Cepom zijn eerste digitale opleidingen opgezet.

Vandaag bieden wij u al IT-trainingen aan. Aarzel niet om onze 16 modules hier te ontdekken.

Binnenkort worden er ook taaltrainingen voorgesteld. De komende weken zullen we ons aanbod verder uitbreiden.

Wenst u op de hoogte te blijven van onze nieuwe digitale opleidingen? Schrijf dan vlug in op onze nieuwsbrief.

Wij danken u voor uw begrip.