Termen

Doelgroep

Iedereen die regelmatig of af en toe contact heeft met klanten

Nuttige basiskennis

Geen bijzondere voorwaarde

Deelnemers

Min. 6 deelnemers

Inhoud

Inhoud

  • De basisbeginselen van klantgerichtheid
  • Criteria en doelstellingen van een positieve klantenervaring
  • Elementen van effectieve verkoopcommunicatie: de klant positief benaderen door aan te sluiten bij zijn communicatie- en gedragspatronen
  • Communicatietechnieken om de behoeften in kaart te brengen: luisteren en vragen stellen
  • De commerciële houding: samenhang tussen verbale taal en non-verbale houding.
  • Uw diensten proactief, duidelijk en gestructureerd presenteren
  • De 5 fasen van een succesvol interview: Kennismaken Weten, Begrijpen, Overtuigen, Afsluiten
  • Leren ondersteund door talrijke praktische oefeningen, rollenspelen en het creëren van praktische hulpmiddelen voor dagelijks gebruik

Doelen

  • Uw cliënt effectief adviseren en begeleiden
  • De meest geschikte oplossing bepalen volgens de vastgestelde behoeften
  • Actieve luistervaardigheden ontwikkelen om oplossingen aan te reiken
  • De sleutelmomenten in de behoefteanalyse vaststellen
  • Het gesprek met de cliënt leiden en sturen i.p.v. het te ondergaan
  • In connectie treden met de klant

Nuttige info

Methodologie

  • Individuele reflectie
  • Duo reflectie
  • Deelnemersboekje
  • Werken in subgroepen
  • Plenaire bespreking
  • Interactieve presentatie
  • Individueel actieplan

Duurtijd

1,5 dag

Aantal punten

Voor deze opleiding worden geen FSMA-punten toegekend

Localisatie

Op de plaats die u verkiest op voorwaarde dat er voldoende inschrijvingen zijn

Toon mijn interesse

Terug naar catalogus

BREAKING NEWS

Cepom heeft zojuist zijn gloednieuwe LMS platform gelanceerd. (gratis digitale opleidingen)

Meer over weten ?

Contacteer ons en aboneer u op onze nieuwsbrief!

Happy New Year

Join us on Linkedin Skip