Termen

Doelgroep

Iedereen die wil leren hoe je feedback geeft om samenwerking en wederzijds begrip aan te moedigen, een stimulerende werkomgeving te creëren en vertrouwen met collega's op te bouwen

Nuttige basiskennis

Geen basiskennis vereist

Deelnemers

Min. 6 deelnemers

Inhoud

Inhoud

  • Ontwikkeling van echte feedback voor ontwikkeling
  • Communicatie
  • Assertiviteit en feedback
  • Waarom is het belangrijk om feedback te geven en te ontvangen?
  • Hoe maak je het constructief?
  • Omgaan met emoties bij het geven en ontvangen van feedback
  • Persoonlijke barrières overwinnen
  • Het belang van het onderscheid tussen feiten en meningen
  • Feedback geven en ontvangen
    • Tool
    • DESC-methode
  • De delicate, moeilijke situaties die ik ben tegengekomen en/of waarvoor ik me zorgen maak, identificeren en in vraag stellen

Doelen

  • De doelstellingen en voordelen van feedback integreren
  • Kennis van de voorwaarden en modaliteiten voor een succesvolle en effectieve feedback
  • De technieken van positieve feedback en opbouwende kritische feedback onder de knie krijgen.
  • Weten hoe je rekening kunt houden met de reacties van degenen met wie je te maken hebt

Nuttige info

Methodologie

  • Individuele reflectie
  • Duo reflectie
  • Deelnemersboekje
  • Werken in subgroepen
  • Plenaire bespreking
  • Interactieve presentatie
  • Individueel actieplan

Duurtijd

1,5 dag

Aantal punten

Voor deze opleiding worden geen FSMA-punten toegekend

Localisatie

Op de plaats die u verkiest op voorwaarde dat er voldoende inschrijvingen zijn

Toon mijn interesse

Terug naar catalogus

BREAKING NEWS

Cepom heeft zojuist zijn gloednieuwe LMS platform gelanceerd. (gratis digitale opleidingen)

Meer over weten ?

Contacteer ons en aboneer u op onze nieuwsbrief!

Happy New Year

Join us on Linkedin Skip