Termen

Doelgroep

Alle medewerkers die hun klantgerichte competencies aan de telefoon willen optimaliseren.

Nuttige basiskennis

Geen bijzondere voorwaarde.

Deelnemers

Min. 6 deelnemers

Inhoud

Inhoud

 

  • Verbale en non-verbale communicatie.
  • Het belang van actief luisteren.
  • De kunst van het vragen stellen.
  • Techniek van het herformuleren.
  • Bewust hanteren van de stem.
  • De eerste indruk aan de telefoon.
  • Professioneel doorverbinden.
  • De structuur van het telefoongesprek.
  • Klantgerichte woorden en uitdrukkingen.
  • Een positieve relatie creëren.

 

Doelen

  • Het telefonisch imago van mijn organisatie verzorgen.
  • De klanten duidelijk en efficiënt informeren.
  • Technieken beheersen om te overtuigen, te argumenteren, om te gaan met bezwaren en een prijs kunnen verdedigen.
  • Een moelijke boodschap doorgeven aan de klant.
  • Assertiviteit en omgaan met moelijke klanten.
  • Klachten behandelen.

Nuttige info

Methodologie

  •  Actieve en participatieve pedagogie. 
  • Theoretische bijdragen, rollenspelen, situatieoefening en groepswerk.
  • Verdeling in de tijd (twee dagen) om de toepassing en de integratie van de materie te bevorderen.
  • Een individueel actieplan na twee dagen opleiding.
  • Feedback en uitwisseling van de beleefde ervaringen.
  • Deze methodologie houdt in dat de opleiding verdeeld is over twee dagen, met een interval van één maand (aan te passen aan de mogelijkheden van de deelnemers).

Duurtijd

Twee dagen

Aantal punten

Geen punt wordt toegeschreven aan deze opleiding.

Localisatie

Op de plaats die u verkiest op voorwaarde dat er voldoende inschrijvingen zijn

Toon mijn interesse

Terug naar catalogus

COVID19

Beste bezoeker, In het kader van de actuele context rond de Coronaproblematiek heeft Cepom, in samenspraak met de Raad van bestuur, beslist om de behandeling van alle aanvragen tot opleiding tot nader order op te schorten. Conform de overheidsmaatregelen worden onze opleidingen eveneens opgeschort, en dit tot minstens maandag 20 april 2020. Wij danken u voor uw begrip.