Cepom - Klantgericht denken en handelen

FP114
Klantgericht denken en handelen

Termen

Doelgroep

Iedereen die regelmatig of af en toe contact heeft met klanten

Nuttige basiskennis

Geen bijzondere voorwaarde

Deelnemers

Min. 6 deelnemers

Inhoud

Inhoud

  • De basisbeginselen van klantgerichtheid
  • Criteria en doelstellingen van een positieve klantenervaring
  • Elementen van effectieve verkoopcommunicatie: de klant positief benaderen door aan te sluiten bij zijn communicatie- en gedragspatronen
  • Communicatietechnieken om de behoeften in kaart te brengen: luisteren en vragen stellen
  • De commerciële houding: samenhang tussen verbale taal en non-verbale houding.
  • Uw diensten proactief, duidelijk en gestructureerd presenteren
  • De 5 fasen van een succesvol interview: Kennismaken Weten, Begrijpen, Overtuigen, Afsluiten
  • Leren ondersteund door talrijke praktische oefeningen, rollenspelen en het creëren van praktische hulpmiddelen voor dagelijks gebruik

Doelen

  • Uw cliënt effectief adviseren en begeleiden
  • De meest geschikte oplossing bepalen volgens de vastgestelde behoeften
  • Actieve luistervaardigheden ontwikkelen om oplossingen aan te reiken
  • De sleutelmomenten in de behoefteanalyse vaststellen
  • Het gesprek met de cliënt leiden en sturen i.p.v. het te ondergaan
  • In connectie treden met de klant

Nuttige info

Methodologie

  • Individuele reflectie
  • Duo reflectie
  • Deelnemersboekje
  • Werken in subgroepen
  • Plenaire bespreking
  • Interactieve presentatie
  • Individueel actieplan

Duurtijd

1,5 dag

Aantal punten

Voor deze opleiding worden geen FSMA-punten toegekend

Localisatie

Aon Brussel
Rue Jules Cockxstraat, 8-10
1160 Brussel

Datum

  • 8 november 2018 van 09:00 tot 16:30

Toon mijn interesse

De inschrijvingen zijn gesloten.

Aarzel niet om uw interesse te tonen. Bij voldoende belangstelling, kunnen we overwegen een nieuwe sessie te plannen.

Terug naar agenda

BREAKING NEWS

Cepom heeft zojuist zijn gloednieuwe LMS platform gelanceerd. (gratis digitale opleidingen)

Meer over weten ?

Contacteer ons en aboneer u op onze nieuwsbrief!

Skip