Termen

Doelgroep

Elke medewerker die in contact is met een klant.    

Nuttige basiskennis

Geen bijzondere voorwaarde.

Deelnemers

Min. 6 deelnemers

Inhoud

Inhoud

  • feedback m.b.t. de PEPs van de vorige workshop
  • hoe bereidt je toch voor op ‘onvoorziene omstandigheden’, zoals een Klant die niet op afspraak komt ?
  • hoe bereidt je een afspraak met een Klantgesprek optimaal voor ?
  • wat is het belang van de ruimte en ‘positionering’ waar het gesprek plaats vindt ?
  • uitwisselen en uitgebreid inoefenen van best practices voor ondermeer :
    • de opstart van het gesprek : afstemmen van ‘doel, agenda en timing’, je Kantoor en jezelf voorstellen, enzomeer
    • relationeel en transactioneel exploreren : leer eerst je Klant beter kennen en ontdek diens behoeftes, hoe verweef je dit met MiFID-verplichtingen ?, enzomeer
    • (creatief) aktief luisteren
    • krachtiger argumenteren d.m.v. mindmapping, het gebruik van technologie, voordeelargumentatie, enzomeer
    • omgaan met tegenwerpingen en de brug slaan naar ‘afsluiten’ …
    • … afsluiten op het juiste moment en middels de juiste methode
    • concrete afspraken maken voor de opvolging van het gesprek
  • elke workshop eindigt met de opmaak van een Persoonlijk Engagementen Plan

Doelen

De Deelnemers maken de shift van 'Administratieve Medewerker' of 'Klantenadviseur' of 'Verkoper' naar 'Coach van de Klant'

Nuttige info

Methodologie

  • gebaseerd op voorbeelden uit de dagelijkse praktijk van de Deelnemers en het Kantoor
  • er is tijd en ruimte voor ‘verankering’ d.m.v. oefeningen

Duurtijd

1 dag

Aantal punten

Geen punt wordt toegeschreven aan deze opleiding.

Duurtijd

2 dagen

Localisatie

Op de plaats die u verkiest op voorwaarde dat er voldoende inschrijvingen zijn

Toon mijn interesse

Wij zullen contact met u opnemen zodra deze training op de agenda staat.

Terug naar catalogus

BaseCamp

Het nieuwe ŗ-la-carte-inschrijvingsformule voor de commerciŽle opleidingen van CEPOM

Lees verder