Termen

Doelgroep

Elke Medewerker van een Verzekeringskantoor.

Nuttige basiskennis

Geen bijzondere voorwaarde.

Deelnemers

Min. 8 deelnemers

Inhoud

Beschrijving

  • Wij stellen u een coherent en heel praktijkgericht opleidingstraject voor van 5 dagen die gespreid worden over 4 à 6 maanden.
  • Optimaal is dat het gehele Kantoorteam het volledige traject volgt, maar individuele deelname aan 1 of meerder dagen is uiteraard mogelijk.

Inhoud

  • SEAS1 - Dag 1: Klantgerichte communicatie
  • SEAS1 - Dag 2: Commerciële Kantoor Organisatie
  • SEAS1 - Dag 3: Commerciële Reflex
  • SEAS1 - Dag 4 & 5: Professionele Verkoopstechnieken

Inhoud

Waarom zou u voor deze workshop kiezen ?

  • u constateert dat het onthaal en de telefonische en emailcommunicatie nog niet van een uniform top-kwaliteitsniveau is bij alle Medewerkers van uw Team

 

Inhoudelijke accenten

  • de basisprincipes van professionele verbale en non-verbale communicatie
  • hoe kan je beter inspelen op een Klant omdat je de beslissingsprocessen kent ?
  • het belang van het inzetten van de ‘5 zintuigen’
  • welke communicatievorm is optimaal in functie van de situatie ?
  • uitwisselen en inoefenen van best practices rond :
    • onthaal
    • inkomende telefoongesprekken
    • uitgaande telefoongesprekken
    • email-hygiëne
    • correct taalgebruik – te vermijden ‘prikkeldraadtaal’
  • hoe kunnen we nog beter communiceren met onze Klanten via nieuwere communicatiemethodes, zoals via het gebruik van webcam ?
  • elke workshop eindigt met de opmaak van een Persoonlijk Engagementen Plan (PEP)

 

Doelen

  • het onthaal (fysisch, telefonisch : inkomend & uitgaand) en de geschreven communicatie is uniform en hoogkwalitatief voor uw volledige Team
  • uw Medewerkers kiezen voortaan het effectiefste communicatiemiddel in functie van de boodschap (service, commercieel, ...)

Inhoud

Waarom zou u voor deze workshop kiezen ?

u constateert dat de actuele organisatie van het Team nog niet optimaal is, deels door een verbeterbaar tijd- en prioriteitenmanagement van een aantal Medewerkers, deels door een verbeterbare structuur en systematiek

 

Inhoudelijke accenten

  • feedback m.b.t. de PEPs van de vorige workshop
  • waarom (1) effectiever worden & (2) onze efficiëntie boosten ?
  • analyse van onze dagelijkse tijdrovers, zowel individueel als op kantoorniveau
  • uitwisselen van best practices m.b.t. :
    • beter omgaan met je prioriteiten
    • correcte deadlines gebruiken
    • desk-management
    • agenda-management (voor taken die niet in het beheerssysteem horen)
    • effectiever vergaderen (op Team- maar ook op Klantenniveau)
    • filteren van taken en ze in het juiste tijdsperspectief leren plaatsen
  • hoe ‘weerbarstige’ Klanten ‘opvoeden’ die zich moeilijk willen inpassen in de actuele (of gewenste) Kantoororganisatie ?
  • elke workshop eindigt met de opmaak van een Persoonlijk Engagementen Plan

 

Doelen

  • het volledige Kantoorteam is effectief en efficient, waardoor er tijd vrijkomt voor individueel commercieel iniatief en voor pro-actieve taken, en dit binnen de 'normale werkuren'

Inhoud

Waarom zou u voor deze workshop kiezen ?

  • u stelt vast dat niet elke Medewerker zijn/haar commerciële rol ten volle opneemt
  • bovendien is niet elke Medewerker even pro-aktief (neemt commercieel initiatief) maar eerder reactief (voert perfect uit wat gevraagd wordt)
  • dat maakt dat er nog teveel 1- of 2-polis-Klanten zijn die niet in 'alle domeinen' met uw Kantoor samenwerken

 

Inhoudelijke accenten

  • feedback m.b.t. de PEPs van de vorige workshop
  • waarom is het noodzakelijk dat elke Medewerker zijn commerciële rol opneemt ?
  • we maken samen een 'flow' op van de opportuniteiten die we dagelijks kunnen opvangen (face-to-face, telefonisch, emailsgewijs, ...) en wat we daar best mee doen
  • m.a.w. hoe zetten we de opportuniteiten om in afspraken ?
  • we wisselen alle best practices uit die ervoor zorgen dat cross-selling gebeurt vanuit een comfortzone en niet vanuit een stresssituatie
  • elke workshop eindigt met de opmaak van een Persoonlijk Engagementen Plan

 

Doelen

  • elke Medewerker ontplooit zich maximaal in zijn/haar commerciële rol en zorgt ervoor dat Klanten snel Totaalklanten worden voor het globale aanbod van het Kantoor
  • uw Kantoor krijgt een extra commerciële dynamiek

Inhoud

Waarom zou u voor deze workshop kiezen?

  • u vindt dat de verkoopmethode van de Medewerkers ('ten kantore' of 'ten huize') moet aangescherpt worden, zeker in de actuele context (MiFID, digitalisering en technologische evolutie, beter geïnformeerde Klanten, ...)

 

Inhoudelijke accenten

  • feedback m.b.t. de PEPs van de vorige workshop
  • hoe bereidt je toch voor op ‘onvoorziene omstandigheden’, zoals een Klant die niet op afspraak komt ?
  • hoe bereidt je een afspraak met een Klantgesprek optimaal voor ?
  • wat is het belang van de ruimte en ‘positionering’ waar het gesprek plaats vindt ?
  • uitwisselen en uitgebreid inoefenen van best practices voor ondermeer :
    • de opstart van het gesprek : afstemmen van ‘doel, agenda en timing’, je Kantoor en jezelf voorstellen, enzomeer
    • relationeel en transactioneel exploreren : leer eerst je Klant beter kennen en ontdek diens behoeftes, hoe verweef je dit met MiFID-verplichtingen ?, enzomeer
    • (creatief) aktief luisteren
    • krachtiger argumenteren d.m.v. mindmapping, het gebruik van technologie, voordeelargumentatie, enzomeer
    • omgaan met tegenwerpingen en de brug slaan naar ‘afsluiten’ …
    • … afsluiten op het juiste moment en middels de juiste methode
    • concrete afspraken maken voor de opvolging van het gesprek
  • elke workshop eindigt met de opmaak van een Persoonlijk Engagementen Plan

Doelen

  • de Deelnemers maken de shift van 'Administratieve Medewerker' of 'Klantenadviseur' of 'Verkoper' naar 'Coach van de Klant'

Doelen

 

  • bijzonder professioneel met Klanten communiceren.
  • een meetbare boost qua commerciële effectiviteit realiseren.
  • iedereen in het Team is pro-actief en speelt zijn/haar commerciële rol.
  • professionele commerciële gesprekken voeren met Klanten en Prospecten die rekening houden met de vele ‘spelregels’ (ondermeer MiFID).

 

Nuttige info

Methodologie

Het traject bestaat uit gevarieerde en heel praktisch opleiding, waarin veel geoefend wordt.

Duurtijd

In 5 dagen mooi verspreid over 4 à 6 maanden.

Aantal punten

Geen punt wordt toegeschreven aan deze opleiding.

Localisatie

Op de plaats die u verkiest op voorwaarde dat er voldoende inschrijvingen zijn

Toon mijn interesse

Wij zullen contact met u opnemen zodra deze training op de agenda staat.

Terug naar catalogus

BaseCamp

Het nieuwe ŗ-la-carte-inschrijvingsformule voor de commerciŽle opleidingen van CEPOM

Lees verder