BC3 - GENT
BaseCamp GENT

Termen

Doelgroep

U wilt minder dan 5 personen inschrijven of een werknemer inschrijven voor slechts één of zelfs twee van de 3 hieronder voorgestelde onderwerpen.

Nuttige basiskennis

Er is geen basiskennis vereist

Deelnemers

Voor max 4 personen van uw bedrijf

Inhoud

Beschrijving

Dankzij BaseCamp, het nieuwe aanbod voor commerciële opleidingen van CEPOM, kunt u nog flexibeler inchrijven voor onze opleidingen, vooral als u minder dan 5 personen wilt inschrijven of als u een werknemer wilt inschrijven voor slechts één of zelfs twee van de 3 hieronder voorgestelde onderwerpen.

  • Klantgerichte communicatie
  • De commerciële reflex
  • Verkooptechnieken

 

U kunt er dus voor kiezen om 1 tot max. werknemers (geregistreerd in PC 307) in te schrijven.

Door zich via de site te registreren, registreert u zich standaard voor de 3 dagen.

Als u zich slechts voor 1 of 2 van de 3 dagen wenst in te schrijven, neem dan telefonisch contact met ons op 02 721 82 77

 

 

 

Inhoud

BC - D1 - Klantgerichte Communicatie

BC - D2 - Commerciële Reflex

BC - D3 - Verkooptechnieken

Inhoud

Waarom zou u voor deze workshop kiezen ?

  • u constateert dat het onthaal en de telefonische en emailcommunicatie nog niet van een uniform top-kwaliteitsniveau is bij alle Medewerkers van uw Team

 

Inhoudelijke accenten

  • de basisprincipes van professionele verbale en non-verbale communicatie
  • hoe kan je beter inspelen op een Klant omdat je de beslissingsprocessen kent ?
  • het belang van het inzetten van de ‘5 zintuigen’
  • welke communicatievorm is optimaal in functie van de situatie ?
  • uitwisselen en inoefenen van best practices rond :
    • onthaal
    • inkomende telefoongesprekken
    • uitgaande telefoongesprekken
    • email-hygiëne
    • correct taalgebruik – te vermijden ‘prikkeldraadtaal’
  • hoe kunnen we nog beter communiceren met onze Klanten via nieuwere communicatiemethodes, zoals via het gebruik van webcam ?
  • elke workshop eindigt met de opmaak van een Persoonlijk Engagementen Plan (PEP)

 

Doelen

  • het onthaal (fysisch, telefonisch : inkomend & uitgaand) en de geschreven communicatie is uniform en hoogkwalitatief voor uw volledige Team
  • uw Medewerkers kiezen voortaan het effectiefste communicatiemiddel in functie van de boodschap (service, commercieel, ...)

Inhoud

Waarom zou u voor deze workshop kiezen ?

  • u stelt vast dat niet elke Medewerker zijn/haar commerciële rol ten volle opneemt
  • bovendien is niet elke Medewerker even pro-aktief (neemt commercieel initiatief) maar eerder reactief (voert perfect uit wat gevraagd wordt)
  • dat maakt dat er nog teveel 1- of 2-polis-Klanten zijn die niet in 'alle domeinen' met uw Kantoor samenwerken

 

Inhoudelijke accenten

  • feedback m.b.t. de PEPs van de vorige workshop
  • waarom is het noodzakelijk dat elke Medewerker zijn commerciële rol opneemt ?
  • we maken samen een 'flow' op van de opportuniteiten die we dagelijks kunnen opvangen (face-to-face, telefonisch, emailsgewijs, ...) en wat we daar best mee doen
  • m.a.w. hoe zetten we de opportuniteiten om in afspraken ?
  • we wisselen alle best practices uit die ervoor zorgen dat cross-selling gebeurt vanuit een comfortzone en niet vanuit een stresssituatie
  • elke workshop eindigt met de opmaak van een Persoonlijk Engagementen Plan

Doelen

  • elke Medewerker ontplooit zich maximaal in zijn/haar commerciële rol en zorgt ervoor dat Klanten snel Totaalklanten worden voor het globale aanbod van het Kantoor
  • uw Kantoor krijgt een extra commerciële dynamiek

Inhoud

Waarom zou u voor deze workshop kiezen?

  • u vindt dat de verkoopmethode van de Medewerkers ('ten kantore' of 'ten huize') moet aangescherpt worden, zeker in de actuele context (MiFID, digitalisering en technologische evolutie, beter geïnformeerde Klanten, ...)

 

Inhoudelijke accenten

  • feedback m.b.t. de PEPs van de vorige workshop
  • hoe bereidt je toch voor op ‘onvoorziene omstandigheden’, zoals een Klant die niet op afspraak komt ?
  • hoe bereidt je een afspraak met een Klantgesprek optimaal voor ?
  • wat is het belang van de ruimte en ‘positionering’ waar het gesprek plaats vindt ?
  • uitwisselen en uitgebreid inoefenen van best practices voor ondermeer :
    • de opstart van het gesprek : afstemmen van ‘doel, agenda en timing’, je Kantoor en jezelf voorstellen, enzomeer
    • relationeel en transactioneel exploreren : leer eerst je Klant beter kennen en ontdek diens behoeftes, hoe verweef je dit met MiFID-verplichtingen ?, enzomeer
    • (creatief) aktief luisteren
    • krachtiger argumenteren d.m.v. mindmapping, het gebruik van technologie, voordeelargumentatie, enzomeer
    • omgaan met tegenwerpingen en de brug slaan naar ‘afsluiten’ …
    • … afsluiten op het juiste moment en middels de juiste methode
    • concrete afspraken maken voor de opvolging van het gesprek
  • elke workshop eindigt met de opmaak van een Persoonlijk Engagementen Plan

Doelen

  • de Deelnemers maken de shift van 'Administratieve Medewerker' of 'Klantenadviseur' of 'Verkoper' naar 'Coach van de Klant'

Doelen

Dankzij deze flexibiliteit bij het inschrijven voor een opleiding kunnen uw medewerkers kennismaken met onze commerciële opleidingen en zo profiteren van de praktische opleidingen over de 3 voorgestelde onderwerpen.

 

Nuttige info

Methodologie

  • gebaseerd op voorbeelden uit de dagelijkse praktijk van de Deelnemers en het Kantoor
  • er is tijd en ruimte voor ‘verankering’ d.m.v. oefeningen

Duurtijd

3 dagen - Zie onze opleidingenagenda

Aantal punten

Geen punt wordt toegeschreven aan deze cyclus

Localisatie

GENT
Co-Station - Oktrooiplein 1
9000 Gent

Datum

  • 21 maart 2019 van 09:00 tot 16:30
  • 25 april 2019 van 09:00 tot 16:30
  • 23 mei 2019 van 09:00 tot 16:30

Inschrijving

4 overige plaatsen

Om te registreren, voert uw ON-nummer in (ondernemingsnummer)

Terug naar agenda

BaseCamp

Het nieuwe ą-la-carte-inschrijvingsformule voor de commerciėle opleidingen van CEPOM

Lees verder